• Träning

    Vattenläckan är fortfarande inte fixad men isen är skaplig ändå så vi kör vår träning som vanligt idag. U18 12 feb 2021 0kommentarer
  • Söndagens träning inställd

    Söndagens träning 14/2 är inställd pga en vattenläcka. Förhoppningsvis löser det sig till nästa helg. Mvh /Mattias Kim Peter Fredrik Mattias G Hockeyskolan 12 feb 2021 0kommentarer
  • Inställd träning

    Vi får tyvärr ställa in söndagens träning. Vattnet till ishallen är avstängt sedan i onsdags p.g.a. en sprucken vattenledning. Utan vatten kan inte isen spolas och flera träningar utan spolning har gjort isen allt för uppkörd. Förhoppningsvis kan ledningen lagas under måndagen så vi kan köra träningen som vanligt på torsdag. F14 12 feb 2021 0kommentarer
  • Avstängt vatten

    Vattnet är för tillfället avstängt på Hällevi pga. vattenläcka. Så fyll på vatten till flaskorna hemma! U18 10 feb 2021 0kommentarer
  • Inställd träning

    Träningen på söndag 24/1 är inställd. Nästa träning är på torsdag 17:15. F14 22 jan 2021 0kommentarer
  • Föräldrar på Hockeyskolan

    Inför söndagens träning kommer vi att tillåta att varje spelare har EN förälder med sig till träningen. Föräldern kommer att vara förpassad till läktaren under hela träningen och får alltså inte uppehålla sig i båset eller på annan plats förutom angiven. Väl på läktaren skall avstång till andra föräldrar hållas. Som vanligt byter vi i högsta mån om hemma och dyker inte upp tidigare än en kvart innan träningen börjar. Omklädningsrummen finns till förfogande, men är begränsade till maximalt 3 ombytande personer per rum, vilket gör att vi helst ser att barnen är helt ombytta när de kommer. Säsongsavslutningen blir den 28:e februari. Ses på söndag pigga och laddade ! /Mattias Peter Fredrik Kim Mattias G Hockeyskolan 21 jan 2021 0kommentarer
  • Medlemsavgift

    Jag har tillslut skickat ut medlemsavgift för denna säsong. 300kr per spelare eller 500kr för familj. Jag har säkert missat nån familj så hör av er om de blivit fel 😊 Någon deltagaravgift kommer vi inte skicka ut eftersom de knappt blev nåt spel denna säsong. (Min faktura hamnade bland skräpposten så kolla där om ni inte fått nån 😊) U18 21 jan 2021 1kommentar
  • Nya direktiv

    Med de nya direktiven så får vi endast vara 3 st i varje omklädningsrum framöver. De som vill kan gärna byta om hemma men vill ni byta om i ishallen så sprider vi ut oss i omklädningsrummen. Skridskor kan man knyta/ få hjälp med i avbytarbåset. Träningarna är fortsatt torsdagar 17:15 och söndagar 11:30. F14 14 jan 2021 0kommentarer
  • Nya Direktiv

    Som det ser ut nu så får vi endast vara 3 st i varje omklädningsrum framöver och då har vi inte plats för alla att byta om inför och efter träninngarna så vi skulle vilja att alla utom målvakterna byter om hemma. Skridskor kan man knyta i avbytarbåset om man vill. Inför träningen ikväll så får ni som har er utrustning kvar i hallen självklart byta om i hallen men vi får sprida ut oss i alla oklädningsrum och kanske andra utrymmen om det skulle behövas. Men när träningen är slut så vill vi att ni tar med er utrustning hem. U18 11 jan 2021 0kommentarer
  • Riktlinjer Covid-19

    Med anledning av de skärpta riktlinjerna (till och med 24 jan 2021) har vi i HIK valt att tydliggöra hur vi inom lag och förening ska bidra till att ta ansvar för att hålla nere smittspridningen för att fortsatt kunna bedriva träning på is. HIK vill här punkta upp några viktiga åtgärder, som vi vill att lagen i vår förening följer och tar ansvar inom: • Ombyte kan ske hemma eller i omklädningsrum. Dvs. kan inte spelaren ta på sig all utrustning själv, ska man byta om hemma. • Det räcker att vara på plats 20 minuter innan träning. • Vid seniorträningar är maxantal 10 utespelare och 2 målvakter. • Vid varje träningstillfälle kommer varje lag erhålla 2st omklädningsrum, som efter träning städas och saneras enligt separat städrutin. Här ska vi även hjälpas åt att hålla avstånd och vara noggranna med handhygien och att undvika närkontakt. • Vid träning är det endast spelare, ledare och funktionär som tillåts vara inne i ishallen. Alla anhöriga och gäster ombeds stanna utanför och där hålla avstånd. • Dusch i samband med träning ombeds att göras hemma. • Varje lag ansvarar även för att sköta en smittsäker miljö omkring sina förråd samt runt spelarnas flaskor, handdukar och annat som kan vara direkta smittoytor. • Träning som bedrivs ska anpassas till mer individuell för att undvika närkamper i möjligaste mån. • Om spelare uppvisar symtom kommer ledare att avvisa spelaren, så det är viktigt som förälder att se till att spelarna är friska när de kommer till ishallen. • Om spelare har konstaterad covid-19 tillåts ej spelaren vistas i ishallen. Viktigt att meddela ansvarig tränare om detta för smittspårning! • Om någon familjemedlem till spelare har konstaterad smitta av covid-19 tillåts ej spelaren vistas i ishallen. Viktigt att meddela ansvarig tränare om detta! • Vart vänder vi i lagen oss om vi har frågor eller funderingar kring träningar och rutiner kring dessa? o I första hand hanteras de direkta frågorna inom laget av tränargruppen. Dessa personer kan svara på de flesta av frågorna och kan även vid behov summera alla obesvarade frågor och skicka till Styrelsen som hjälper er vidare om så behövs. o Om ni i laget behöver ta beslut som eventuellt kan frångå ovanstående riktlinjer så skall detta alltid tas upp med Styrelsen som hjälper er i beslutsfattandet. U18 28 dec 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter